Заходьте сюди
2 грудня стартує Національний тиждень дитячого читання, який триватиме до 8 грудня. Це чудова нагода об'єднатися всім навколо дитячого та сімейного читання, повернутися до улюблених з дитинства книжок і поділитися теплом історій із близькими.
Гаслом Тижня читання стало «Світло історій». У цей непростий для нашої країни час спільне сімейне читання дитячих книжок дарує надію й тепло, необхідні кожному. Щорічне занурення в знайомі сюжети й повернення до улюблених героїв має терапевтичний ефект.
Бібліотека ліцею теж долучається до Національного тижня дитячого читання .
Багато книжкових історій чекають на вашу увагу у нашій бібліотеці. Читайте залюбки!
255 років тому, 9 вересня, у Полтаві народився Іван Котляревський, письменник, поет, драматург, громадський діяч, основоположник сучасної Української літератури.
Він походив із зубожілого козацького старшинського роду, батько працював канцеляристом міського магістрату. Згодом Котляревські отримали дворянське звання.
Дев’ять років навчався в духовній семінарії у Полтаві, яку так і не закінчив – духовна кар’єра його не приваблювала. Тоді ж почав писати вірші, публікувався в сатиричному альманаху "Полтавська муха". Працював канцеляристом, вчителював у поміщицьких родинах. Водночас активно цікавився українським фольклором: вивчав життя простого люду, його звичаї та обряди, записував народні пісні.
З 1796-го перебував на військовій службі. Ще в 1794-1796 роках підготував перші три частини поеми "Енеїда", написаної на сюжет однойменного твору римського поета Публія Вергілія. Рукописний примірник поеми опинився в конотопського поміщика Максима Парпури. Останній завідував друкарнею медичної колегії в Петербурзі. І вже під час військової служби Іван Петрович дізнався про видання в 1798-му в Петербурзі "Енеїди".Між тим "Енеїда" стала першим твором в українській літературі, написаним народною мовою. На той час українська мова внаслідок цілої низки указів російської влади поступово витіснилася з ужитку.
Відт ак твори Івана Котляревського започаткували новий етап формування Української літературної мови. "Першорядної ваги було те, що Котляревський порвав з панівною тоді наукою про мовні стилі, високий і подлий, і став дивитися на мову народну, як на достойну поважних творів…, – зазначає Іван Огієнко. – А в "Нат алці-Полт авці" т а "Мо@каль-чарівник" він дуже висміяв ту панівну за його часу мову, якою говорило в Україні середнє й вище панство, поволі обмосковлюючись". І далі: "Котляревський міцно поєднав Українську мову з Українською літературою – після нього справді нашою літературною мовою остаточно, уже без хит ання, стала жива народна мова. І від Котляревського вона ст ала т в орчо розвиватися вже зовсім свідомо.
За прикладом Котляревського пішло багато його наслідувачів, на яких він сильно впливав аж до часу Шевченка". В 1808-му Іван Котляревський вийшов у відставку в чині капітана. Влаштуватися на службу вийшло не одразу. Лише в 1810-му став наглядачем Будинку виховання дітей бідних дворян у Полтаві. Який згодом перетворив на зразковий навчально-виховний заклад. Був організатором та керівником Полтавського театру (1818-1821). Як і всюди, ставили російські й західноєвропейські п’єси та водевілі. Однак Котляревський швидко зрозумів необхідність розвивати українську драматургію. Саме для театру в 1819-му написав драматичні твори "Наталка Полтавка" і "Мо@каль-чарівник", що й досі не сходять зі сцени.
7 лютого Всесвітній день читання вголос!
Сьогодні з учнями 5-В класу ми говорили про читання вголос,як воно допомагає розуміти зв'язок між усним та письмовим світом,розширює словниковий запас,збільшує концентрацію уваги,підвищує творчий потенціал.
Читали та обговорювали прочитані недавно книги,ділились враженнями.
Казкове лото та розгадування ребусів зробили урок цікавим та корисним.
В українській мові «соборність» означає всеєдність, цілісність, неподільність. Тож нехай цей урочистий день утвердить нас у єдності та патріотизмі, додасть кожному наснаги працювати задля блага нашої країни та добробуту наших людей!
На світлині вчителька початкових класів.
Ольга Миколаївна Борщик.
На світлині учениця 5-В класу,Горопацька Анна.
На світлині учениця 6-А класу,
Лисенко Анна!
На світлині
Денека Надія,
учениця 3-Б класу
На світлині учениця 3-В класу,
Череп Надія.
На світлині Харченко Ірина,учениця 4-Б класу.
На світлині
Желудкова Софія,
учениця 7-А класу.
На світлині
Максименко Станіслав, учень 5-А класу.